Rozpoznawalność marki sukcesem firmy
Marki, które mogą się pochwalić ponad 100-letnią tradycją, to np. Wedel, Wawel, A. Blikle, Pudliszki czy „Rzeczpospolita". ANNA OGONOWSKA-REJER
Siła marki zależy od konsumentów, wybierają oni najczęściej te produkty czy znaki towarowe, które znają i do których mają przekonanie. Marka to nazwa, znak, symbol albo kombinacja wszystkich tych elementów, której celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Siła marki decyduje o sukcesie przedsiębiorstwa. Wiele marek znanych jest na świecie od ponad 100 lat. Także w Polsce istnieją marki z tak długą tradycją, choć wiele z nich jest już w rękach zagranicznych koncernów.
Marki te nie tylko przetrwały ponad sto lat, próbując dostosować swoje produkty do gustów i upodobań kolejnych pokoleń, ale przede wszystkim nadal liczą się na rynku krajowym, a także międzynarodowym.
Słodycze z tradycją
Niewątpliwie jedną z bardziej rozpoznawalnych marek z długowieczną tradycją jest Wedel. Karol Wedel otworzył pierwszą firmową cukiernię wraz z małą przyzakładową manufakturą czekolady przy ulicy Miodowej w Warszawie w 1851 r. Szczególnie dynamicznie rozwijała się ona w latach 1923–1939, w tym okresie powstało np. Ptasie Mleczko. Do 1949 r. była własnością rodziny, a następnie przekształcono ją w Zakłady Przemysłu Cukierniczego. Po 1989 r. przedsiębiorstwo trafiło w ręce PepsiCo., które sprzedało aktywa firmy kilku koncernom. Obecnie marka jest w rękach japońsko-koreańskiego konglomeratu Lotte...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta