Zakup zbroi, tarcz i mieczy w grze internetowej poza kasą fiskalną
Sprzedaż punktów premium, za które w grze można otrzymać wirtualne przedmioty, nie podlega obowiązkowi ewidencjonowania na kasie rejestrującej, jeżeli zapłata będzie przekazywana na rachunek bankowy, a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikać, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.
Tak wynika z wydanej 8 czerwca 2020 r. interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (0111-KDIB3-2.4012.174.2020.2.MN).
Wnioskodawca jest twórcą bezpłatnej gry internetowej. Zgodnie z dotychczasowym systemem, gracz (osoba fizyczna) po ściągnięciu gry musi jedynie wejść na specjalną stronę, aby stworzyć konto i postać. Wnioskodawca planuje rozbudowę modelu biznesowego – wdrożenie systemu mikropłatności. Gracz po wejściu na stronę (gdzie wcześniej tworzył konto/postać) miałby możliwość zakupu punktów premium, które mógłby wymieniać na wirtualne przedmioty ulepszające postać, np. miecze, tarcze, zbroje. Przedmioty będą tworzone i wysyłane automatycznie do gracza w momencie potwierdzenia zakupu na stronie internetowej.
Wnioskodawca zamierzał traktować planowaną sprzedaż jako świadczone na rzecz osób fizycznych, nieprowadzących działalności gospodarczej, usługi elektroniczne, niebędące usługami telekomunikacyjnymi. U wnioskodawcy nie powstał wcześniej obowiązek ewidencjonowania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych przy użyciu kasy rejestrującej. Ponadto, wnioskodawca nie prowadził sprzedaży towarów lub usług, co do których...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta