Zarobić na chińskich przewozach
Szybko rosną kolejowe przewozy z Chin do Europy, w czym pomaga chińskie dofinansowanie.
Główny kolejowy przewoźnik jedwabnego szlaku, rosyjsko-kazachsko-białoruska spółka ULTC ERA od kwietnia bije kolejne miesięczne rekordy przewozów. W lipcu przetransportowała (w przeliczeniu na 20-stopowe pojemniki) 54,2 tys. kontenerów, to jest o 76,2 proc. więcej niż w lipcu 2019 roku.
Spółka podkreśla, że przewóz ładownych kontenerów z Europy do Chin wzrósł w lipcu o 80 proc., do 15 tys. TEU, a ładownych kontenerów z Chin było 36 tys. TEU, dwa razy więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku.
W pierwszych siedmiu miesiącach roku ULTC ERA przewiozła 277,6 tys. TEU, o 67 proc. więcej niż rok temu. Dyrektor zarządzający ULTC ERA Aleksiej Grom przewiduje, że przewiezie w tym roku ponad pół mln TEU.
Wzmożone zainteresowanie przewozami kolejowymi z Chin potwierdza również PKP PLK. – Za okres siedmiu miesięcy przez graniczne przejście kolejowe z Białorusią w Terespolu przejazd po torach normalnych i szerokich wynosił ponad 9200 pociągów. Od kwietnia odnotowywany był 10-, 15-procentowy wzrost liczby pociągów – podaje rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. Podkreśla, że powyższe informacje dotyczą pociągów wszystkich przewoźników na przejściu granicznym w Terespolu.
Także spółka PKP LHS korzysta z boomu w tych przewozach. – Po okresie testów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta