Ekologia jeszcze ważniejsza – McDonald’s i polscy dostawcy w trakcie pandemii
Mogłoby się wydawać, że pandemia, związane z nią ograniczenia w naszym codziennym życiu sprawiły, że kwestie związane z ochroną środowiska zeszły na dalszy plan. Nic bardziej mylnego. Wyzwania dotyczące ekologii i ochrony klimatu nie zniknęły i wymagają działania. Mierzą się z nimi także McDonald's i polscy dostawcy firmy.
Materiał powstał we współpracy z firmą McDonald's
Faktem jest, że działania związane z przestrzeganiem nowych zasad bezpieczeństwa higienicznego z konieczności zmieniły zachowania w kwestiach ekologicznych. Nie tylko w Polsce, ale również globalnie. Przy okazji też musiało ulec zmianie podejście wielu organizacji mających kontakt z konsumentami.
Widzimy zatem choćby powrót do produktów jednorazowych. W wielu punktach gastronomicznych, słomki, kubeczki czy pokrywki do napojów nie są obecnie ogólnodostępne. W efekcie często nie możemy już – przynajmniej na czas obowiązywania obostrzeń – swobodnie wybierać tylko tych produktów, których potrzebujemy. Czyli na przykład wziąć tylko patyczek do mieszania, ale już plastikowej pokrywki nie – bo kawę mamy zamiar wypić od razu. Sprzedawcy wręczają nam przygotowany wcześniej gotowy zestaw ze wszystkimi potrzebnymi akcesoriami.
I choć możemy części z nich nie potrzebować, to niestety nie można ich zwrócić. Musimy je wyrzucić, nawet nieużywane. Oczywiście w kontekście zagrożenia epidemicznego jest to ważne, niemniej z perspektywy ochrony środowiska i drogi do zrównoważonego gospodarowania zasobami nie jest to korzystne.
Niektóre zmiany muszą poczekać, inne nastąpią szybciej
Nowe regulacje i wytyczne wpływają także na duże organizacje. McDonald's...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta