Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czas na wartość dodaną

02 października 2020 | Ekonomia i rynek
Uczestnicy dyskusji widzą eksport polskiej żywności w jasnych barwach, choć w ich ocenie przeszkód też nie zabraknie.
źródło: materiały prasowe
Uczestnicy dyskusji widzą eksport polskiej żywności w jasnych barwach, choć w ich ocenie przeszkód też nie zabraknie.
 Bartosz Urbaniak szef bankowości agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią  i afrykę
źródło: materiały prasowe
Bartosz Urbaniak szef bankowości agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i afrykę
Andrzej osiński prezes zarządu bisnode
źródło: materiały prasowe
Andrzej osiński prezes zarządu bisnode
Olgierd Meysztowicz prezes zarządu lactopolu
źródło: materiały prasowe
Olgierd Meysztowicz prezes zarządu lactopolu
Piotr Her  wiceprezes zarządu SUPERDROB
źródło: materiały prasowe
Piotr Her wiceprezes zarządu SUPERDROB
Janusz Anioł  wiceprezes raben logistics polska
źródło: materiały prasowe
Janusz Anioł wiceprezes raben logistics polska
Piotr Petrykowski supply chain manager  w Good Food Products
źródło: materiały prasowe
Piotr Petrykowski supply chain manager w Good Food Products
Łukasz Grabowski kierownik centrum eksportu  w Polskiej Agencji inwestycji  i handlu
źródło: materiały prasowe
Łukasz Grabowski kierownik centrum eksportu w Polskiej Agencji inwestycji i handlu

Eksport polskiej żywności korzysta na pandemii, ale przyszłość to sprzedaż wartości dodanej dotyczącej produktu. ARTUR OSIECKI

 

Dostawom żywności i łańcuchom logistycznym poświęcone było kolejne wydarzenie w szóstej już edycji Programu Handlu Zagranicznego.

Pandemia impulsem

– Paradoksalnie pandemia wpłynęła na nas pozytywnie. 70 proc. naszej sprzedaży to eksport. Nasze wafle ryżowe i kukurydziane dostarczamy głównie do sieci handlowych. Do produkcji używamy dwóch surowców. To ryż i kukurydza. W większości je importujemy. Ryż z Azji Płd.-Wsch. i Ameryki Płd. oraz Włoch i Grecji. Gdy wybuchła pandemia, ryż okazał się produktem strategicznym. Rynki dalekowschodnie odpadły, a dostawcy z Włoch są głównie z Lombardii – mówił Piotr Petrykowski, supply chain manager w Good Food Products. – Podjęliśmy działania związane z dywersyfikacją dostaw i zwiększeniem zapasów surowca przede wszystkim spoza stref zagrożonych pandemią. Udało się to w Ameryce Płd. W efekcie powiększyliśmy grono dostawców ryżu. Podobnie się stało z kukurydzą – tłumaczył.

– Również dla nas był to impuls do rozwoju. Połowa naszej produkcji trafia na eksport, głównie na rynki zachodnioeuropejskie, z czego ok. 50 proc. do W. Brytanii. W pierwszym okresie mieliśmy wzrost zamówień, ale później nastąpiło ich spowolnienie. Również transport napotykał przeszkody na granicach, ale finalnie nie odczuwamy negatywnych skutków – mówił Piotr Her,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11777

Wydanie: 11777

Spis treści

Biznes

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament