Cargo ratunkiem dla linii lotniczych
W tym roku w Europie lotnicze przewozy pasażerskie spadną o ok 75 proc. w porównaniu z 2019 r. Przewozy ładunków o ok. 25 proc. A spadku nie byłoby wcale, gdyby przewoźnicy mieli dostępne samoloty nadające się do przewozu wyłącznie cargo. DANUTA WALEWSKA
– Z powodu drastycznego spadku liczby rejsów pasażerskich możliwości przewozu cargo zmniejszyły się w tym roku o 31 proc. W przypadku przewozów ładunków pod pokładem spadek sięga aż 67 proc. Z drugiej strony jednak linie okazały się bardzo innowacyjne i robią co mogą, aby sprostać popytowi. Dzisiaj na świecie dzienna średnia wykorzystania samolotów all-cargo wynosi 11 godzin, czyli najwięcej od 2012 r., kiedy zaczęliśmy obserwować tę usługę – mówi Alexandre de Juniac, prezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).
Niektóre linie, takie jak holenderskie KLM, Air France czy Turkish Airlines, wymontowały fotele w kilku swoich dreamlinerach, żeby zrobić miejsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta