Dolny Śląsk konsekwentnie rozwija transport kolejowy
Rok 2020 przyniósł kluczowe zmiany na mapie kolejowej regionu. Samorząd województwa przejmuje i uruchamia nowe linie oraz unowocześnia tabor. materiał powstał we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego
Samorząd województwa dolnośląskiego realizuje strategię rozwoju kolei regionalnej. Region systematycznie przejmuje od Polskich Kolei Państwowych nieużywane od lat trasy, a także inwestuje w nowoczesne pociągi.
Działania te wynikają z kilku powodów. Po pierwsze, kolej ułatwia podróżowanie mieszkańcom. A dzięki rewitalizacji nieużywanych tras rośnie dostępność kolei i zmniejsza się wykluczenie komunikacyjne w regionie.
Po drugie, wygodny dojazd koleją do wielu miejscowości podnosi atrakcyjność turystyczną Dolnego Śląska. Po trzecie wreszcie, transport kolejowy jest przyjazny dla środowiska.
– Nasze działania w zakresie rozwoju transportu kolejowego to ogromny, wręcz cywilizacyjny projekt. Dzięki niemu nie tylko zmniejszymy wykluczenie komunikacyjne mieszkańców Dolnego Śląska, ale także położymy solidne podstawy pod dalszy rozwój gospodarczy regionu. Inwestycje, rozwój gospodarczy, turystyka, ale przede wszystkim codzienne życie Dolnoślązaków – to wszystko zaczyna się od sprawnej komunikacji – podkreśla marszałek Cezary Przybylski z Bezpartyjnych Samorządowców.
Tory wracają do życia
Rok 2020 przyniósł kolejne umowy z PKP dotyczące przejmowania przez region nieużywanych od lat tras kolejowych. To linie Jelenia Góra–Mysłakowice–Kowary, Mysłakowice–Karpacz, Gryfów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta