Dodatkowe pieniądze na transport w regionach
Regionalne samorządy chcą wykorzystać fundusze z Krajowego Planu Odbudowy głównie na modernizację linii kolejowych i budowę dróg.
Do końca kwietnia 2021 r. Polska musi przedłożyć Komisji Europejskiej przygotowany Krajowy Plan Odbudowy. To gigantyczny program, który ma odbudować kondycję gospodarki po kryzysie wywołanym pandemią. Powinien także zapewnić jej większą odporność na nieprzewidziane wydarzenia w przyszłości. W ramach Europejskiego Instrumentu Odbudowy (Recovery and Resilience Facility – RRF) przewidującego 750 mld euro pomocy dla państw członkowskich Polska jest czwartym co do wielkości beneficjentem. Do wykorzystania będzie 23,1 mld euro w postaci bezzwrotnych grantów oraz 34,2 mld euro w formie pożyczek.
Hybrydowe pociągi
Na te pieniądze mocno liczą wojewódzkie samorządy. Z ich planów wynika, że najbardziej znacząca część wsparcia zostałaby przeznaczona na inwestycje związane z rozwojem infrastruktury transportowej. – Środki z europejskiego Funduszu Odbudowy to olbrzymi dodatkowy strumień pieniędzy, który przy odpowiednim ukierunkowaniu bardzo znacząco wpłynie na rozwój regionów – mówi Maciej Nowicki, dyrektor departamentu rozwoju regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego. Region zgłosił do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta