Scenariusze Jacka Kurskiego
Jeszcze kilka lat temu był na politycznym aucie, pokłócony z całym światem. Dziś jest jednym z ulubionych strategów prezesa PiS i nawet potężna machina TVP robi się za ciasna na jego ambicje.
Tu miał być Twój ulubiony program" – takie plansze emitowało w środę 10 lutego kilkadziesiąt kanałów telewizyjnych. Stacje radiowe puszczały zapętlone komunikaty, a portale internetowe ukryły swoje treści. Akcja „Media bez wyboru", będąca protestem przeciw rządowym planom nowego podatku od reklam, zjednoczyła branżę jak nigdy. Jednak nie włączyła się w to TVP. Wręcz przeciwnie, państwowy nadawca wykorzystał protest do ostrego ataku na komercyjną konkurencję. – Chciałbym powiedzieć z pewnym sarkazmem, że to, że niektóre media są wyłączone, to tylko lepiej dla Polski i Polaków, bo mają dostęp do wyłącznie rzetelnej informacji – perorował na antenie TVP Info dyżurny ekspert tej stacji Miłosz Manasterski. A z tzw. pasków można było się dowiedzieć, że „koncerny medialne nie chcą dzielić się z Polakami swoimi wielomilionowymi zyskami".
Postawa TVP nie dziwi Juliusza Brauna, opozycyjnego członka Rady Mediów Narodowych. – Kilkadziesiąt milionów złotych nowego podatku to odczuwalna kwota nawet w budżecie dużego koncernu – mówi. Jego zdaniem nowa danina obliczona jest na wzmocnienie pozycji TVP, hojnie zasilanej środkami z budżetu. A w ślad za tym znów w górę może pójść pozycja Jacka Kurskiego. Ten ostatni już teraz należy do najpotężniejszych graczy w obozie władzy. Jako szef TVP ma wręcz nieograniczoną możliwość kreowania wizerunku każdego polityka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta