Wykorzystać efekt konsumpcyjnego odreagowania
Przez koronawirusa notujemy duży wzrost sprzedaży środków do prania, czyszczenia i zmywania naczyń. Sprzedajemy jednak mniej np. maszynek do golenia czy szamponów – mówi Loic Tassel, szef P&G na Europę. TEKST POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z PROCTER & GAMBLE
Ponad rok temu podczas forum ekonomicznego w Davos spotkałem się z Virginie Helias odpowiedzialną w P&G za zrównoważony rozwój. Rozmawialiśmy o odpowiedzialnym biznesie w kontekście wyzwań środowiskowych. Wówczas nie zdawaliśmy sobie sprawy, że jesteśmy w przededniu pandemii, która zmieni świat. Na ile deklaracje o tym, by łączyć zarabianie ze zrównoważonym rozwojem, są dziś aktualne? Czy ekologia ustąpiła miejsca takim obszarom jak bezpieczeństwo i zdrowie?
LOIC TASSEL: Uważam, że to nie musi być kwestia wyboru jednej z dwóch wykluczających się możliwości. Takie jest też podejście P&G. Jako firma chcemy łączyć rozwój biznesu z działaniami na rzecz dobra społeczności, w których funkcjonujemy. Jestem przekonany, że nie musimy dokonywać wyboru pomiędzy solidnymi wynikami biznesowymi a działaniem na rzecz środowiska i planety. Można i należy pogodzić rozwój i wzrost biznesu z jednoczesną troską o środowisko.
Z pewnością w czasie pandemii podejście i priorytety się zmieniły i trudno tego nie zauważyć. W tej chwili konsumenci zwracają szczególną uwagę na kwestie dotyczące zdrowia i higieny. Z badań konsumenckich wynika, że właśnie te tematy wysunęły się na pierwszy plan, ale – co ciekawe – tuż za nimi jest troska o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta