Miejsca pracy zostały utrzymane
Już 28 proc. naszej sprzedaży w Polsce przypada na kanał internetowy. Mimo skutków pandemii do końca półrocza otworzymy też kolejny sklep stacjonarny, tym razem w Szczecinie – mówi Karin Sköld, prezeska IKEA Retail Polska.
Jak rok pandemii zmienił działalność firmy i jakie są plany na najbliższe miesiące?
KARIN SKÖLD: Do końca półrocza na pewno otworzymy nasz kolejny sklep stacjonarny, tym razem w Szczecinie. To będzie obiekt wyjątkowy pod wieloma względami –energooszczędny i ogólnie działający w modelu zrównoważonym. Ogrzewany będzie pompą ciepła, zupełnie niezależnie od zewnętrznej sieci ciepłowniczej. Będzie miał inne środowiskowe rozwiązania i każdy kolejny sklep IKEA będzie uruchamiany w takim modelu, by maksymalnie minimalizować koszty środowiskowe.
Zmiany oczywiście wprowadzamy w naszych działających sklepach, kwestie środowiskowe są niesłychanie ważne. W sklepach w Warszawie i Poznaniu zainwestowaliśmy w systemy paneli fotowoltaicznych na dachach, wcześniej zrobiliśmy to w naszym centrum dystrybucyjnym Jarosty. Nasz wzorcowy sklep, jeśli chodzi o tematy ekologiczne, znajduje się w londyńskim Greenwich.
Podpisaliście też umowę ze spółką z grupy Innogy w sprawie oferty paneli fotowoltaicznych. Ma to pomóc w umocnieniu pozycji? IKEA zaczynała ich sprzedaż, teraz macie wielu konkurentów.
Wprowadziliśmy panele do oferty kilka lat temu i to dla nas strategiczny projekt na całym świecie. Obecnie firma oferuje je na ok. 11 rynkach, Polska była w gronie pionierów. Nowy dostawca paneli oznacza dla nas poszerzenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta