Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gwiazdki pod lupą

06 lipca 2021 | Rzecz o prawie | Wojciech Tumidalski

Brytyjski urząd ochrony konsumentów (CMA) wszczął dochodzenie ws. fałszywych recenzji produktów w serwisach Google i Amazon.

 

Niepokój CMA budzi to, czy serwisy odpowiednio i szybko reagują na niesprawiedliwe lub udające autentyczne recenzje (i gwiazdki) oferowanych produktów, które wprowadzają w błąd konsumentów, a uczciwe firmy stawiają na gorszej pozycji.

– Ważne, aby te platformy technologiczne wzięły na siebie odpowiedzialność i były gotowe do podjęcia działań, jeśli okaże się, że nie robią wystarczająco dużo – podkreślił szef CMA Andrea Coscelli.

Amazon oświadczył, że w 2020 r. zablokował 200 mln podejrzanych recenzji.

Wydanie: 12005

Wydanie: 12005

Spis treści

Rzeczpospolita Cyfrowa

Zamów abonament