Jak zakwalifikować wynagrodzenie influencera
Sposób przyporządkowania przychodu uzyskanego przez influencera do odpowiedniego źródła zależy od charakteru działalności takiej osoby oraz rodzaju umowy zawartej z reklamodawcą czy odrębnym pośrednikiem. Dlatego każdy przypadek wypłaty wynagrodzenia na rzecz influencera należy badać indywidualnie.
Tak wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 października 2021 r. (0113-KDIPT2-2.4011.183.2017.20.ACZ).
Spółka prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług za pomocą serwisu internetowego. Zawiera z influencerem umowę dotyczącą korzystania z serwisu oraz sporządzenia i zamieszczenia treści w mediach internetowych influencera (poprzez akceptację regulaminu serwisu), a następnie na podstawie tożsamej umowy pośredniczy w kontaktach influencera i reklamodawcy. Następnie spółka pobiera odpowiednie wynagrodzenie od reklamodawców, a influencerowi wypłaca należne honorarium.
Spółka chciała ustalić czy wypłacane przez nią wynagrodzenie influencera, należy zakwalifikować jako przychody z innych źródeł. Mimo negatywnej oceny dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, sądy administracyjne potwierdziły tezę wysuniętą przez spółkę i przy ponownym rozpatrzeniu sprawy organ podatkowy uwzględnił wydane orzeczenia sądów. Różnica w prezentowanych stanowiskach dotyczyła traktowania charakteru umowy zawartej z influencerem, uzyskiwanego przychodu, a w konsekwencji stosowania odpowiednich przepisów podatkowych. W określonym stanie faktycznym nie można było uznać, że wynagrodzenie influencera jest przychodem z działalności wykonywanej osobiście z uwagi na podobieństwo umowy, na podstawie której...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta