Zdalna nauka szkodzi naszym dzieciom
Przejście na zdalne nauczanie wywołało duże straty edukacyjne wśród polskich uczniów. Skutkiem mogą być ich niższe zarobki i wzrost nierówności.
Uczniowie II i III klas szkół średnich, których objęło zdalne nauczanie w czasie pandemii, gorzej sobie radzą z matematyką, rozumowaniem w naukach przyrodniczych i w czytaniu ze zrozumieniem niż ich poprzednicy, którzy uczyli się stacjonarnie. Ten negatywny wpływ pandemii odpowiada efektom związanym z ponad jednym rokiem nauki. Tak wynika z badania opracowanego przez ekspertów Fundacji Naukowej Evidence Institute, które objęło 4,6 tys. uczniów z 83 szkół średnich w Warszawie.
Badanie nawiązujące do metodologii międzynarodowych badań PISA (pozwalają one ocenić i porównać umiejętności 15-latków w krajach OECD) pokazało znaczny spadek osiągnięć uczniów względem wcześniejszych lat.
Problem dla firm
Tę lukę edukacyjną eksperci Evidence Institute...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta