Walentynki pomagają firmom zwiększyć zyski
W tak trudnych realiach każda okazja jest dobra, aby zachęcić klientów do dodatkowych wydatków. Choć walentynki mają wielu przeciwników, to wydatki z tej okazji mogą już wynosić nawet 1 mld zł.
Większość badań, jak np. te dla serwisu Prezentmarzen czy Ipsos, wskazuje, że co najmniej dwie trzecie ankietowanych planuje wydatki z okazji walentynek. Pandemia uderzyła także w zwyczaje związane z tym świętem, ale nawet jeśli chętnych – choćby do wychodzenia z domu – jest mniej, to dzięki e-handlowi czy usługom zamawiania posiłków można z powodzeniem znaleźć nowe formy wydawania. Ostrożnie wydatki te można szacować na kilkaset milionów, ale mogą przekroczyć nawet 1 mld zł, ponieważ wiele prezentów bywa kupowanych z wyprzedzeniem.
Sprawne granie
– Jesteśmy jednym z krajów, w których bardzo chętnie obchodzi się to święto. Według badań Ipsos co piąta osoba obchodząca walentynki deklaruje, że wyda na ten dzień ponad 200 zł. W ubiegłym roku taką kwotę deklarowało 13 proc. badanych – mówi Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. – Szacunki te mogą dowodzić, że pandemia w żaden sposób nie ograniczyła chęci świętowania, wręcz przeciwnie. Po prawie dwóch latach różnych ograniczeń możemy jeszcze bardziej łaknąć bliskości z innymi i chcieć okazywać nasze uczucia w sposób bardziej materialny – dodaje, podkreślając, że takie nastawienie przekłada się na „walentynkowy marketing". – Jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
