Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po wojnie platform rynek kin otworzy się na nowo

19 kwietnia 2022 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska

W I kwartale 2022 r. kina w Polsce mogły sprzedać 9,5 mln biletów, o połowę mniej niż w rekordowym 2019. Dalszy rozwój sytuacji zależy od efektu wojny platform streamingowych.

Rok 2020 przyniósł im zapaść i pokaźne straty, 2021 – pierwsze sygnały odbudowy, 2022 miał być rokiem dalszego ożywienia, ale życie przyniosło co innego. Na razie kina w Polsce notują frekwencję wyższą niż w poprzednich dwóch latach, ale nadal o połowę niższą niż w rekordowym 2019 r. To, jaka będzie ich przyszłość, zależy od decyzji studiów produkujących blockbustery.

– Według szacunków Heliosa, w pierwszym kwartale 2022 r. sprzedaż biletów w Polsce wyniosła około 50–60 proc. tej z analogicznego okresu 2019 r. – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory, do której Helios należy.

Boxoffice.pl na podstawie informacji otrzymanych od największych sieci kinowych w Polsce – Heliosa, Multikina i Cinema City –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12245

Wydanie: 12245

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Zamów abonament