Gaming bije modę w świecie e-zakupów
Fani cyfrowej rozrywki coraz więcej wydają online. Grupa zamawiających gry w sieci jest już w Polsce większa niż kupujących ubrania. Boom to efekt pandemii.
Polscy gracze są znani jako konsumenci, którzy chętnie sprawdzają tytuły z całego świata. Przy tym fizyczne nośniki odchodzą do lamusa, a kupujemy coraz więcej gier w internecie. W czasie pandemii prawie jedna trzecia rodzimych internautów dokonała takiego e-zakupu. Eksperci twierdzą, że ukształtowane podczas pandemii nowe nawyki zakupów online nadal mają wpływ na rozrywkę. Czy zostaną z nami na dłużej?
- Konsumenci z Polski często kupują gry na zagranicznych platformach: robi tak już 19 proc. badanych użytkowników, a 21 proc. rozważa takie zakupy w przyszłości - przytacza wyniki najnowszych badań Efi Dahan, dyrektor generalny PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią.
Gracz płaci w internecie
Wciągu ostatnich lat branża gier komputerowych na świecie stała się największym rynkiem rozrywki „na żądanie” - według prognoz w br. wygeneruje ona 175 mld dol. przychodów. Nad Wisłą sektor z ponad 17 mln graczy, rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Szacuje się, że do 2024 r. branża osiągnie pułap około 760 mln dol. Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta