Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy hamują wydatki

29 czerwca 2022 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Ograniczanie zapędów konsumpcyjnych widać nie tylko w przypadku elektroniki i ubrań, ale nawet żywności.

W przeciągu roku, do maja 2022 r., wartość rynku produktów spożywczych i chemicznych urosła o ponad 7 proc., ale głównie w efekcie podwyżek cen – wynika z danych NielsenIQ, które pierwsza poznała „Rzeczpospolita”. Jeśli wziąć pod uwagę ilość towaru, to sprzedaż urosła tylko o 0,3 proc., w tym żywności o 0,1 proc., mimo że z Ukrainy wjechało 4,39 mln uchodźców.

– Spada sprzedaż detaliczna w Polsce w ujęciu realnym, choć konsumpcja jest znacznie powyżej poziomów z pandemii. Skończyło się odbicie odłożonego popytu – ocenia Anna Czarczyńska z Akademii Leona Koźmińskiego.

Spowolnienie widzą też sprzedawcy elektroniki, materiałów budowlanych i ubrań.

Wydanie: 12304

Wydanie: 12304

Spis treści

Zamów abonament