Szyldy bez treści promujących podlegają opłacie reklamowej
Od tablic oraz wszelkich urządzeń reklamowych zawierających w części lub nawet w całości treść wyłącznie informacyjną, bez komunikatów promujących działalność przedsiębiorcy, należy uiścić opłatę reklamową.
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 11 maja 2022 r. (III FSK 557/21).
Podatnik, będący spółką akcyjną, jest właścicielem nieruchomości, na której znajdują się obiekty stacji paliw, w tym: pylon cenowo-reklamowy służący prezentacji paliw oferowanych na stacji oraz znaków towarowych, urządzenie reklamowo-informacyjne oraz metalowy stelaż zawierający logotypy przedsiębiorców współpracujących z podatnikiem. W związku z tym spółka złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej do wójta gminy, na terenie której znajduje się nieruchomość. We wniosku zadała następujące pytania:
∑ Czy w przypadku pylonu oraz urządzenia reklamowo-informacyjnego opłata reklamowa składa się z części stałej oraz części zmiennej wyliczanej od sumy powierzchni służącej do eksponowania znaków towarowych?
∑ Czy na poczet opłaty reklamowej można zaliczyć podatek od nieruchomości zapłacony od pylonu, urządzenia reklamowo-informacyjnego oraz stelażu?
∑ Czy stelaż podlega opłacie reklamowej?
Na pierwsze dwa pytania spółka odpowiedziała twierdząco, a stelaż – jej zdaniem – nie podlega opłacie reklamowej z uwagi na to, że służy wyłącznie informacji, a nie reklamie.
Organ zgodził...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta