Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zielona hochsztaplerka kwitnie

25 sierpnia 2022 | Ekonomia i rynek | Aleksandra Bełdowicz
Firmy dwoją się i troją, aby poprawić swój wizerunek i zapewnić konsumentów o swojej trosce o środowisko. Greenwashing to powszechna praktyka, obejmująca działania od niejasnych, trudnych do zweryfikowania deklaracji po celowe przekłamywanie faktów
autor zdjęcia: shutterstock
źródło: Rzeczpospolita
Firmy dwoją się i troją, aby poprawić swój wizerunek i zapewnić konsumentów o swojej trosce o środowisko. Greenwashing to powszechna praktyka, obejmująca działania od niejasnych, trudnych do zweryfikowania deklaracji po celowe przekłamywanie faktów

Klienci są coraz bardziej świadomi zmian klimatu. Domagają się produktów, które powstają w sposób zrównoważony i nie niszczą środowiska naturalnego. Biznes wykorzystuje to bezlitośnie, oszukując konsumentów na potęgę.

Za oceanem zanosi się na batalię pomiędzy gigantem odzieżowym a jego klientką. Amerykańska obywatelka Chelsea Commodore złożyła 22 lipca w sądzie federalnym w Nowym Jorku pozew przeciwko firmie H&M.

Commodore uważa, że znana sieciówka wprowadziła ją w błąd, oznaczając ubrania z linii Conscious Collection jako wyprodukowane przy użyciu mniejszej ilości wody, niż rzeczywiście wykorzystano. Produkty z Conscious Collection są reklamowane jako zawierające co najmniej 50 proc. zrównoważonych materiałów, takich jak bawełna organiczna i poliester z recyklingu, podczas gdy w rzeczywistości zdaniem pozywającej składają się z bezsprzecznie niezrównoważonych materiałów. Poliester nie ulega bowiem biodegradacji, rozpada się jedynie na toksyczne mikrowłókna i nie nadaje się do recyklingu. Daleko mu zatem do bycia materiałem zrównoważonym. Jak podnosi Commodore, ubrania te zawierają wyższy procent syntetyków niż główna kolekcja.

Firma broni się, twierdząc, że niezgodność etykiet ze stanem faktycznym wynika z problemów technicznych. Nie jest to pierwsza sytuacja, w której H&M rozmija się z prawdą w kwestii produkcji ubrań przyjaznych dla klimatu.

Nabijanie klientów w butelkę

Raport sporządzony przez firmę Quartz w czerwcu wykazał, że szwedzki gigant modowy notorycznie przekłamuje dane zawarte w etykietach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12352

Wydanie: 12352

Spis treści

Reklama

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament