Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Poczta z dużą stratą. Państwo bierze to na siebie

29 września 2022 | Ekonomia i rynek | Michał Duszczyk
źródło: Rzeczpospolita

Działanie Poczty Polskiej jako tzw. operatora wyznaczonego przyniosło państwowej spółce w 2021 r. aż 192 mln zł straty netto. To jednak już ostatni raz, gdy świadczenie usług powszechnych spędza PP sen z powiek.

Nierentowne placówki i konieczność świadczenia usług listowych, na których zapotrzebowanie topnieje z roku na rok, to potężne obciążenie dla Poczty Polskiej (PP). Spółka pełni funkcję operatora wyznaczonego do końca 2025 r. i – bez względu na koszty – musi utrzymywać ogólnopolską sieć oraz świadczyć określone zadania, choć te generują straty. Do tej pory – zgodnie z obowiązującymi przepisami – gdy świadczenie usług powszechnych w danym roku przyniosło stratę, PP mogła liczyć na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12382

Wydanie: 12382

Spis treści
Zamów abonament