Serwisy streamingowe konkurują z kinami
Kina przyciągnęły w tym roku około 30 proc. Polaków. Część badaczy uważa, że widownię odbierają im platformy, takie jak np. Netflix.
31 proc. osób przebadanych przez Krajowy Instytut Mediów w pierwszym półroczu 2022 r. zadeklarowało, że ogląda filmy w kinie. To odsetek zbliżony do wyniku uzyskanego w badaniu z kwietnia br. przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z prof. dr hab. Magdaleną Sobocińską z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zgodnie z nim w ciągu ostatnich trzech miesięcy przed badaniem w kinie było 29 proc. ankietowanych. Badacze stawiają przy tym groźną dla kin tezę.
Kanapa czy duży ekran
ARC i Sobocińska dowodzą, że liczba widzów kin skurczyła się m.in. za sprawą konkurencji ze strony platform streamingowych. 56...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta