Czas na kolejny krok
Sieć serwisów Premio jest gotowa, by stawać się alternatywą dla ASO, a 16 lat historii Premio w Polsce pokazuje, że umiemy dostosowywać się do zmian na rynku – mówi Piotr Nowakowski, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej Goodyear w regionie Europa Wschodnia, z okazji jubileuszu sieci Premio w Polsce.
Sieć serwisów Premio należąca do Goodyear świętowała niedawno jubileusz. Pandemia nie pozwoliła na obchody 15-lecia w zeszłym roku, więc świętowaliście teraz, spotykając się z partnerami z całej Polski. Proszę mi powiedzieć, jak zmieniło się Premio przez 16 lat swojej historii?
Zacznijmy od tego, że diametralnie zmienili się konsumenci. W 2006 roku co dwudziesta opona była sprzedawana przez internet, dzisiaj co trzecia. Pandemia przyspieszyła te zmiany, a klient internetowy różni się od tego, który swój proces zakupowy zaczyna w serwisie na miejscu, a którego nazywamy tradycyjnym. Przybyło tak zwanych kierowców flotowych, i nie mam tu na myśli firm, tylko fizycznych kierowców używających aut służbowych. Jeszcze niedawno wartość leasingu w Polsce wynosiła kilka miliardów złotych, dzisiaj to dziesiątki miliardów, zjawisko „fleetyzacji” postępuje, bo obniża koszt po stronie kierowcy. Mamy więc trzy różne typy klienta i dla każdego musimy mieć obsługę dopasowaną do jego preferencji, powiem, że wręcz personalizowaną, szytą na miarę. Każdy klient chce się czuć wyjątkowy, rozpoznany. Do tego niezbędne są odpowiednie systemy informatyczne oraz automatyzacja obsługi.
W przypadku samej firmy największe zmiany nastąpiły w modelu biznesowym. Rozmawiamy teraz w siedzibie firmy Goodyear, która produkuje opony, natomiast sieć Premio oferuje znacznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta