Superjumbo poleci na wodorze. Na razie to tylko test
To początek poważnych przymiarek do wprowadzenia wodoru jako paliwa lotniczego. Ekolodzy ostrzegają: to może być bardzo niebezpieczne.
Airbus i ArianeGroup, spółka należąca do Airbusa i Safrana, światowego lidera technologii napędów kosmicznych, wspólnie stworzą pierwszy punkt tankowania ciekłego wodoru dla samolotów ZEROe na lotnisku Blagnac w Tuluzie.
Stacja ma zostać uruchomiona w 2025 roku. ArianeGroup zaprojektuje, wyprodukuje i będzie wspierać montaż układu zasilania ciekłym wodorem w testowym samolocie Airbusa ZEROe. Już w połowie tej dekady zaczną się testy na ziemi i w powietrzu. A do testów będzie używany największy samolot świata A380. W przyszłości – jeśli wszystkie próby dadzą wyniki pozytywne – silniki wodorowe będą montowane w mniejszych maszynach. Takich, które mają zasięg do 1000 mil morskich i zdolnych do przewozu 100 osób.
I przedstawiciele Ariane, i Airbusa są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta