Wszystko dla pracowników
Wszystko dla pracowników
Dzięki dodatkowym, pozafinansowym gratyfikacjom pracownicy pracują lepiej, chętniej i z większym zaangażowaniem. Tą zachętą wcale nie musi być służbowy samochód czy telefon komórkowy. Pracownicy wysoko cenią sobie, jeśli pracodawca dopłaci im do obiadu, zafunduje bilety do kina, teatru lub na koncert rockowy, wprowadzi elastyczny czas pracy. Niestety, presja działania w konkurencyjnym otoczeniu sprawia, że w wielu firmach klienci otrzymują znacznie więcej drobnych i większych upominków niż pracownicy. Firmy urządzają dla klientów bale, wieczory wigilijne i kuligi. Dla nich organizują konkursy z nagrodami. Pracownicy, jeśli są zapraszani na przygotowane dla klientów imprezy, to raczej w roli fordanserów niż gości. Trudno spodziewać się w takich firmach nadmiernego zaangażowania personelu. Nawet jeśli zadowolony z balu klient będzie chciał coś kupić, to zmęczony rolą bawidamka handlowiec może nie mieć tego dnia ochoty na pracę.
e.
b.