Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jakie jest DNA innowacyjnej firmy rodzinnej

29 czerwca 2023 | Ekonomia i rynek | rp.pl
W debacie prowadzonej przez redaktora Bogusława Chrabotę (z prawej), uczestniczyli (od lewej): Rafał Kunaszyk, współwłaściciel Eurokreator T&C, Władysław Grochowski, właściciel spółki Arche, Piotr Grabowski, wspólnik zarządzający GWLAW, oraz Michał Nowakowski, ekspert Instytutu Badań Edukacyjnych. Zuzanna Mikołajczyk, założycielka Know.How.Match, uczestniczyła w debacie zdalnie
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
W debacie prowadzonej przez redaktora Bogusława Chrabotę (z prawej), uczestniczyli (od lewej): Rafał Kunaszyk, współwłaściciel Eurokreator T&C, Władysław Grochowski, właściciel spółki Arche, Piotr Grabowski, wspólnik zarządzający GWLAW, oraz Michał Nowakowski, ekspert Instytutu Badań Edukacyjnych. Zuzanna Mikołajczyk, założycielka Know.How.Match, uczestniczyła w debacie zdalnie

Na ile otwarte na innowacje są firmy rodzinne? Jakie reprezentują wartości? Jak wygląda ich kultura organizacyjna? – zastanawiali się uczestnicy debaty poprzedzającej zjazd firm rodzinnych U-Rodziny.

Czym się różni firma rodzinna od firmy nierodzinnej, jeżeli szukamy cech dystynktywnych, które tworzą ich DNA? – takim pytaniem otworzył debatę prowadzący Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

– Czym się różnią? Wszystkim albo niczym – odpowiedział Władysław Grochowski, właściciel i prezes spółki Arche. – Ważne decyzje podejmuję sam, nie posiadam żadnych struktur, żadnych regulaminów i jest mi dużo łatwiej. Firmy rodzinne są w stanie wprowadzać innowacyjność, ucząc się na własnych błędach. Zaczynając budować firmę, nikt się nie spodziewał, w którym miejscu się znajdziemy. Działamy długodystansowo. W firmie rodzinnej ponosimy własne ryzyko. Na szczęście z pieniędzy rozliczają nas inwestorzy i banki. Dzięki połączeniu sił możemy szybko podejmować decyzje, robić wielkie projekty i zarabiać duże pieniądze – dodał.

Zdaniem Rafała Kunaszyka, współwłaściciela Eurokreator T&C, specyfiką takiego rodzaju biznesu jest to, że nigdy nie jest on oderwany od spraw rodziny. – Jedno nie może funkcjonować bez drugiego – zaznaczył. Rafał Kunaszyk podkreślił, że wszystko, co innowacyjne w firmach rodzinnych, zaczyna się od marzeń. – W oparciu o nasze doświadczenia powstaje wizja przyszłości, jeśli konsekwentnie dążymy do jej realizacji. Pamiętam, tak było właśnie z naszym produktem, czyli przestrzenią kreatywną do edukacji – Ilab PLUS. Na początku w tę ideę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12608

Wydanie: 12608

Spis treści
Zamów abonament