Sieci drobnicowe bliżej klientów
Europejska sieć drobnicowa Rabena zanotowała w pierwszym półroczu wzrosty przewozów na malejącym rynku. Firma tłumaczy, że to efekt wprowadzenia w lutym nowego modelu połączeń.
Raben przemodelował w lutym europejską sieć drobnicową, wprowadzając Eurohuby: cztery znajdują się w Niemczech i po jednym w Czechach i Polsce. Każdy specjalizuje się w kierunku geograficznym, z którym ma codzienne połączenia do wszystkich jego magazynów decelowych. – W Polsce linie do Niemiec wyjeżdżają z Legnicy, Gondek k. Poznania i Gliwic. Chociaż z Poznania wyrusza do Niemiec blisko 20 aut dziennie, to docierają one tylko do głównych obszarów i nie trafiają np. do Kassel. Tymczasem z Eurohubu w Gniewomierzu k. Legnicy oferujemy linie do wszystkich 35 oddziałów niemieckich. Dzięki temu unikamy przeładunków po stronie niemieckiej, a z Legnicy przesyłka jedzie bezpośrednio np. do oddziału zlokalizowanego k. Kassel, skąd średnia odległość do klienta wynosi 50 km – tłumaczy Head of International Road Network Łukasz Lubański.
Model wypróbowany w Polsce
Zaznacza, że terminal może, ale nie musi korzystać z pośrednictwa Eurohubu. – Robi to tylko wtedy, gdy nie ma wystarczających potoków dla otwarcia bezpośredniej linii – wyjaśnia Lubański.
Przypomina, że ten model został wypróbowany właśnie w obsłudze przesyłek między Polską i Niemcami. – Pozwolił w trzy–cztery lata podwoić ich liczbę. Pięć lat temu mieliśmy 40 codziennych połączeń, dzisiaj mamy 127 – porównuje Lubański. Nowy system pozwala uniknąć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta