ESG sprowadza due diligence na nowe tory
Koszula szyta w Azji Południowej czy w lokalnym zakładzie krawieckim? Żywność produkowana z dbałością o minimalizację emisji? Kosmetyki testowane na zwierzętach czy cruelty free? Nie tylko konsumenci stają przed tego typu dylematami. Na kwestie ESG w transakcjach zaczął zwracać uwagę również biznes i inwestorzy.
Polacy zwracają coraz większą uwagę na to, jaki wpływ na środowisko naturalne ma to, co kupują i konsumują. Większość, bo aż 83 proc., respondentów deklaruje, że zrównoważony rozwój ma znaczenie przy podejmowaniu przez nich decyzji zakupowych – wynika z niedawnego badania EY Future Consumer Index 2023. Dodatkowo ponad 40 proc. konsumentów deklaruje, że płaci więcej za produkty, jeśli wierzy, że są wytwarzane w sposób zrównoważony.
Klient ma nadal rację
Takie podejście konsumentów przekłada się na strategie przedsiębiorców. Obecnie 71 proc. przedstawicieli badanych przez EY firm wskazuje wymagania klientów jako główny motywator do zaangażowania się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Drugim w kolejności najczęściej wskazywanym są oczekiwania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta