Firmowy Święty Mikołaj częściej obdaruje pracowników premią
Niemal każdy pracodawca zainwestuje w tym roku w jakieś benefity z okazji świąt Bożego Narodzenia.
Tylko jedna na dziesięć firm nie planuje w tym roku żadnej świątecznej inicjatywy. To jeden z najniższych wyników w historii badań agencji zatrudnienia Randstad, która w tym roku ponownie zapytała pracodawców o ich plany z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. „Rzeczpospolita” jako pierwsza opisuje wyniki sondażu, który w listopadzie br. objął tysiąc firm. I pokazał siłę gwiazdkowej tradycji.
– Jest ona na tyle zakorzeniona w polskich firmach, że pracodawcom trudno jest przejść obojętnie wobec potrzeby przedświątecznych spotkań w zespołach czy choćby skromnych podarunków – komentuje wyniki badania Mateusz Żydek, rzecznik Randstad. Wprawdzie świąteczne bonusy to jednorazowe inicjatywy, lecz ich brak może w długotrwały sposób negatywnie rzutować na wizerunek pracodawcy.
Zamiast podwyżki
Badanie Randstad dowodzi jednak, że firmy nie tylko wsłuchują się w potrzeby pracowników, ale też starają się na nie odpowiedzieć. Ponad połowa (51 proc.) ankietowanych pracodawców przyzna w tym roku gwiazdkowe premie. To rekordowo duża grupa, znacząco większa niż w zeszłym roku (45 proc.) i aż o połowę większa niż w ostatnim roku przed pandemią.
Zdaniem Mateusza Żydka ten dynamiczny wzrost liczby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta