Coraz więcej Polaków chce sprzedawać przez internet
Liczba sklepów internetowych zbliża się już do 66 tys. i w ostatnich latach mocno rośnie. Tylko w 2023 r. powstało ich niemal 8 tys. mimo spowolnienia w gospodarce.
Mimo wysokiego wzrostu cen w 2023 r. liczba e-sklepów zwiększyła się o blisko 13,5 proc. – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
– Zwraca uwagę ponowne przyspieszenie tempa rozwoju polskiego rynku e-commerce i przełamanie granicy ponad 65 tys. sklepów. Istnieją realne przesłanki co do tego że w grudniu br. liczba sklepów internetowych będzie większa niż 70 tys. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. – Wprost proporcjonalnie do spadku dynamiki wzrostu sklepów internetowych na polskim rynku poprawia się ich sytuacja finansowa. Co świadczy, że polski e-commerce to już nie tylko ilość, ale także jakość – dodaje.
Lepiej w finansach
Patrząc na sytuację finansową polskich sklepów internetowych, trudno oprzeć się wrażeniu głębokiej polaryzacji. 1,3 proc. sklepów internetowych bowiem – tych największych – znajduje się w bardzo dobrej sytuacji finansowej, zaś po drugiej stronie niespełna 6,2 proc. to podmioty w bardzo złej sytuacji. Pozostała część to firmy będące w sytuacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta