Trudne czasy zawsze były dla nas okazją do przyspieszenia
Działamy w Polsce już od 30 lat. W ubiegłym roku otworzyliśmy 155 sklepów, w tym zamierzamy otworzyć kolejne 150. Nasz plan to świętowanie w 2025 r. uruchomienia dwutysięcznego sklepu – mówi Marcin Grabara, prezes Rossmann SDP.
Na podsumowanie finansowe pewnie jeszcze za wcześnie, ale jaki był dla was rok 2023? Zawirowań było co niemiara.
Rossmann ma za sobą dobry rok. Są dobre wzrosty, wręcz większe, niż zakładaliśmy. Jeśli chodzi o stronę przychodową, to od dwóch lat widzimy „efekt szminki”: konsumenci, którzy przy wysokiej inflacji ograniczają wydatki, wpadają do nas, by sprawić sobie przyjemność. Natomiast nie zakładaliśmy aż takich wzrostów kosztów oraz konieczności obniżenia cen – był to rok inwestycji w ceny.
Ale mimo to się rozwijacie?
Jesteśmy jednym z najlepszych graczy na rynku. Rozwijamy się, mamy największy w branży wzrost. Budujemy udziały: odpowiadamy za 30 proc. rynku. Wykorzystaliśmy ten rok do zdefiniowania na nowo strategii firmy.
Trudne czasy zawsze były dla nas okazją do przyspieszania. Jak w Formule 1: na zakrętach wyprzedzamy i przyspieszamy. W tym roku świętowaliśmy 30-lecie działalności firmy Rossmann w Polsce. Pożegnaliśmy długoletniego, bardzo zasłużonego prezesa Marka Maruszaka. Udało mi się przejąć stery w sposób łagodny, ewolucyjny. Choć oczywiście kilka znaczących zmian wprowadziłem, i te zmiany zostały przez załogę i cały zespół zaakceptowane.
Wspomniał pan o wyprzedzaniu na zakrętach, ale od dawna nie macie już kogo wyprzedzać. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta