Chińskie serwisy zakupowe omijają polskie prawo
Od roku promocje na większość towarów muszą zawierać informację, jaka była ich najniższa cena w ostatnich dniach. Robią to wszyscy sprzedawcy poza chińskimi, z Temu na czele.
Chińska platforma nieoczekiwane stała się jednym z najsilniejszych graczy w handlu internetowym – według danych z badania Gemius Mediapanel, w styczniu 2024 r. Grupa Whaleco (czyli aplikacja Temu i temu.com) miała w Polsce 14,9 mln realnych użytkowników. Dla porównania Grupa Allegro (aplikacja Allegro i Allegro.pl) osiągnęła wynik 20,1 mln.
Problem pojawia się, gdy sprawdzimy, jak firma podchodzi do dyrektywy Omnibus, obowiązującej w UE od ponad roku. Zgodnie z jej zapisami firmy podczas akcji promocyjnych podają także, ile faktycznie dany produkt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta