Biznesowe podejście do integracji i różnorodności
W różnorodności tkwi siła i ogromny potencjał – to fundament, na którym należy budować.
Moja przygoda w biznesie rozpoczęła się w 1994 roku, w czasach, gdy świat zawodowy był silnie zdominowany przez mężczyzn. Na przestrzeni lat obserwowałam znaczące postępy w zakresie różnorodności płci oraz inkluzywności, zwłaszcza w zespołach kierowniczych firm, w których pracowałam. MediaMarktSaturn Retail Group, w której zaczęłam pracę w 2006 roku, a której MediaMarkt Polska jest częścią, od wielu lat wdrażała systematyczne biznesowe podejście do integracji i różnorodności. Byłam świadkiem tych zmian. Obecnie w naszej organizacji pracują osoby ze 133 różnych krajów, z czego kobiety stanowią aż 39,4 proc. wszystkich pracowników grupy, a aż 22 proc. z nich zajmuje stanowiska kierownicze. W MediaMarkt Polska mamy jeszcze lepsze wyniki pod tym względem, kobiety to 43,5 proc. zespołu, a stanowiska kierownicze zajmuje 37,3 proc. z nich.
Te dane odzwierciedlają pozytywną zmianę i pokazują, że branża przechodzi istotną transformację w zakresie różnorodności płci. Jednak dla nas ważna jest nie tylko kwestia płci, dokładamy wszelkich starań, aby każdy pracownik niezależnie od cech, pochodzenia czy osobowości czuł się doceniony i akceptowany.
Nowa era przywództwa
Dwie dekady temu role przywódcze zajmowali głównie mężczyźni,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta