Innowacja jest kobietą
Podejście innowacyjne stało się dziś kluczowym czynnikiem determinującym sukces w świecie biznesu.
Pytanie, które często do mnie wraca z perspektywy kobiety, matki dwóch córek oraz prezeski firmy z branży logistycznej, brzmi – czy aby na pewno wykorzystujemy pełen potencjał innowacyjności płynący z kobiecych perspektyw i umiejętności?
Badania przeprowadzone pod egidą różnych instytucji, m.in. Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości czy Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, wyraźnie wskazują, że kobiety wciąż są niedoreprezentowane w sektorze innowacyjnym oraz na kluczowych stanowiskach decyzyjnych. Z raportu „Przedsiębiorczość i innowacyjność kobiet w Polsce” wynika, że choć kobiety stanowią ponad połowę populacji Polski, to jedynie 27 proc. przedsiębiorstw w Polsce należy do kobiet. Są one bardzo przedsiębiorcze na tle innych krajów europejskich (8 proc. kobiet w Polsce prowadzi własną działalność gospodarczą), jednak najczęściej prowadzą jednoosobowe działalności gospodarcze i rzadko decydują się na zatrudnianie pracowników.
Kolejne badanie, tym razem zrealizowane z inicjatywy 30%Club na temat różnorodności w zarządach i radach nadzorczych spółek z WIG140, dowodzi, że w dalszym ciągu mało jest firm, wśród których udział kobiet we władzach przekroczył próg 30 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta