Deweloperzy muszą zabiegać o klientów
W czerwcu firmy przełamały spadkową tendencję sprzedaży lokali, dostosowując się do realiów: znów mamy rynek kupującego. Czy na długo?
W czerwcu w siedmiu największych aglomeracjach deweloperzy sprzedali 3,2 tys. lokali – wynika ze wstępnych szacunków Otodom Analytics, które udostępniamy jako pierwsi. To o 1/3 mniej niż rok wcześniej, ale też o ponad 6 proc. więcej niż w maju br., który był trzecim z rzędu miesiącem kurczącej się sprzedaży. Skąd ta zwyżka?
Pracowity czerwiec
Jak tłumaczy Marcin Krasoń, ekspert Otodom Analytics, nie wynika to z tego, że w maju mielimy dwa długie weekendy. Czerwiec upłynął pod znakiem wyraźnie większej aktywności deweloperów przy zabieganiu o klientów.
– Na inwestycjach pojawiło się więcej dni otwartych, sporo firm wprowadziło różnego rodzaju promocje i zwiększyło wydatki marketingowe. Nie bez znaczenia było też większe otwarcie na rozmowy o cenie końcowej – wskazuje Krasoń.
W całym II kwartale br. deweloperzy znaleźli nabywców na 9,7 tys. lokali. To o 26 proc. mniej niż rok wcześniej i o 16 proc. mniej niż w I kwartale br. To również najsłabszy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta