Australijczyk jak Brzoska walczy z Facebookiem
Nie tylko szef InPostu Rafał Brzoska toczy wojnę z internetowym gigantem, na którego platformie naciągacze wykorzystują wizerunki znanych osób. Wcześniej rękawicę Facebookowi rzucił miliarder i górniczy potentat Andrew Forrest.
Batalia prawna prowadzona przez Rafała Brzoskę, dotycząca wykorzystywania w reklamach różnych produktów kłamliwych, a niekiedy drastycznych informacji na temat jego żony Omeny Mensah, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych ofiar, nie jest pierwszą, z którą ma do czynienia Facebook. Andrew Forrest, którego majątek ocenia się na 14 mld dol. (a wraz z rodziną na 25 mld dol. wg magazynu „Forbes”), spędził lata, próbując nakłonić należącą do koncernu Meta i Marka Zuckerberga platformę do powstrzymania reklam wykorzystujących jego podobiznę do promowania oszukańczych inwestycji, np. w fałszywe kryptowaluty. I podobnie jak Brzoska odniósł ostatnio na tym polu pierwsze sukcesy.
O ile na wniosek właściciela InPostu polski Urząd Ochrony Danych Osobowych zakazał amerykańskiemu gigantowi wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi Omeny Mensah, tak Facebookowi nie udało się zablokować pozwu Andrew Forresta. W zeszłym miesiącu sędzia federalny odrzucił wniosek koncernu o oddalenie pozwu (firma złożyła apelację). – To kluczowe zwycięstwo w walce o pociągnięcie do odpowiedzialności Facebooka – skomentował swój sukces Forrest, o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta