Początek ery telewizji cyfrowej
TV W 1998
Rynek medialny i reklamowy
Początek ery telewizji cyfrowej
TOMASZ SIENIUTYCZ
Zmiany, jakie zachodzą na rynku telewizyjnym w Polsce, są szybkie i niespodziewane. Jeszcze rok temu przyglądaliśmy się pierwszym krokom RTL 7, fascynował nas drugi proces koncesyjny, z zainteresowaniem czekaliśmy na start TVN, poprzedzony zmasowaną kampanią reklamową. Jeszcze przed nami debiut Naszej Telewizji. Lecz to, co najciekawsze, zapowiada nam nadchodzący 1998 rok: początek ery telewizji cyfrowej.
Bomba wybuchła we wrześniu. Gazety poinformowały, że w kwietniu 1998 roku rozpocznie nadawanie TV Wizja. Płatny pakiet TV Wizja ma się składać docelowo z 21 kanałów. Sygnał będzie docierał do telewidzów za pośrednictwem sieci Polskiej Telewizji Kablowej, której właścicielem -- podobnie jak TV Wizja -- jest At Entertainment, oraz drogą satelitarną. Właściciele TV Wizja zakładają zdobycie około 1, 2 mln abonentów, czyli dotarcie do 10 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju. Warto przypomnieć, że At Entertainment jest udziałowcem Atomic TV oraz Naszej Telewizji. Kampania promocyjna, o budżecie co najmniej 15 mln USD, rozpocznie się w styczniu 1998 roku.
Czy zechcą płacić
W tym właśnie okresie wystartuje inna telewizja cyfrowa i zarazem największy konkurent TV Wizja -- cyfrowy pakiet Canal Plus. Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta