Elektryczne rowery bez dopłat
Sklepy zrobiły zapasy elektrycznych rowerów, ale popyt całkowicie wyhamował w oczekiwaniu na dopłaty. Tych jednak na razie nie będzie.
Po wstrzymaniu dopłat do samochodów elektrycznych w leasingu posypał się kolejny element planu rozwoju elektromobilności w Polsce. Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) nie zgodził się na dopłaty do zakupu rowerów elektrycznych, jakie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zamierzał finansować z Funduszu Modernizacyjnego.
Argumentem dla programu wsparcia planowanego do uruchomienia w 2025 r. miało być zmniejszenie emisji CO2, jakie mogłoby przynieść przesiadanie się z prywatnych samochodów na elektryczne rowery w codziennych dojazdach np. do pracy. Zachętą byłoby 5 tys. zł, jakie państwo zwracałoby kupującemu elektryka. EBI jednak uznał, ze przedłożona we wniosku argumentacja jest niewystarczająca.
Może później
– Mamy możliwość ponownego zgłoszenia projektu programu w poprawionym kształcie w 2025 r. – informuje NFOŚiGW. Równolegle w funduszu mają trwać prace nad alternatywnym źródłem finansowania programu. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, pod uwagę branych jest wiele różnych opcji, ale jak dotąd nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta