Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ceny rosną, więc sklepy kuszą promocjami

27 stycznia 2025 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Promocje to wciąż główne narzędzie dla handlowców, by walczyć z konkurencją o klientów. Ich liczba rośnie. Ale np. markety budowlane czy drogerie zmniejszyły ich liczbę.

W 2024 r. sieci handlowe zorganizowały w sumie 12,5 proc. więcej promocji niż rok wcześniej – wynika z opracowania UCE Research, Hiper-Com Poland oraz Grupy Blix, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Jednak sytuacja mocno różni się w zależności od sektora, spadki zanotowały markety budowlane oraz drogerie i apteki, pozostałe kanały zaś są na plusie.

– Największy spadek liczby promocji, o 12,8 proc. r./r., dotknął segment DIY. Wynika to z mniejszego zainteresowania remontami i budowami w czasie wzrastających kosztów życia. Inflacja spowodowała, że konsumenci zaczęli ograniczać wydatki na tego typu produkty, co zmniejszyło popyt – mówi Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland. – Spadek w drogeriach i aptekach, wynoszący 4,2 proc. r./r., można tłumaczyć zmniejszeniem presji na działania promocyjne w tych formatach. Produkty z kategorii zdrowia i urody często mają wysoką lojalność konsumentów, którzy są skłonni zapłacić więcej za zaufane marki,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13085

Wydanie: 13085

Spis treści

Reklama

Zamów abonament