Rozszerzamy portfolio naszych działań o rynek kolejowy
O rozwoju w obszarach zielonej energii i technologii i o tym, dlaczego firma zdecydowała się na wejście w sektor transportu kolejowego, oraz jakie są cele inwestycji w platformę OnTrain, mówią Maciej Dyjas, współwłaściciel i partner zarządzający w Griffin Capital Partners, oraz Tomasz Mrowczyk, partner współzarządzający w Griffin Capital Partners.
Materiał powstał we współpracy z Griffin Capital Partners
Jako Griffin Capital Partners (GCP) ogłosiliście niedawno nowy projekt, OnTrain, platformę wynajmu nowoczesnych lokomotyw dla przewoźników kolejowych na rynku europejskim. Infrastruktura to dla was nowy obszar w portfolio. Co wpłynęło na decyzję o wejściu w ten sektor?
Maciej Dyjas: Już kilka lat temu rozszerzyliśmy działalność Griffin Capital Partners o obszar climate transition, koncentrując się na inwestycjach związanych z transformacją energetyczną. Kolejnictwo wpisuje się w ten sam nurt – Unia Europejska jednoznacznie wskazuje na konieczność przeniesienia części transportu z dróg na tory, co wynika zarówno z celów środowiskowych, jak i z potrzeby odciążenia infrastruktury drogowej.
Tomasz Mrowczyk: Jednocześnie kolej to sektor, który wymaga ogromnych nakładów kapitałowych, co tworzy naturalną barierę wejścia. Nasze doświadczenie w budowaniu spółek oraz dostęp do finansowania sprawiają, że nie jest to dla nas przeszkoda.
Analizując rynek, dostrzegliśmy, że tabor kolejowy w Europie jest znacząco niedoinwestowany – średni wiek lokomotyw jest wysoki, co prowadzi do zwiększonej awaryjności i ograniczonej dostępności pojazdów. Na to nałożyć należy fakt, że rosnące wymagania w zakresie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta