Wojna sieci: Biedronka prowadzi na punkty
W ciągu ostatnich 14 miesięcy to największa sieć handlowa w Polsce mogła częściej się pochwalić cenami niższymi niż konkurencja, z Lidlem na czele.
Wojna cenowa sieci dyskontowych trwa i nic nie wskazuje na to, by prędko miała się zakończyć. Analiza cen koszyka 38 produktów pokazuje, że w ostatnich 14 miesiącach aż w 10 przypadkach był on najtańszy w Biedronce, zaś w 4 wygrywał w tym ujęciu Lidl – wynika z danych firmy ABR SESTA, które jako pierwsza poznała „Rzeczpospolita”. Jednocześnie eksperci podkreślają, że różnice nie są wielkie – w tym czasie wspomniany zestaw produktów kosztował w Biedronce średnio 262,7 zł, a w Lidlu – 277,7 zł. Zatem dzieliło je tylko 15 zł.
Rywalizacja cenowa
– Cena jest głównym kryterium wyboru. Sieci handlowe, świadome tego, komunikują przede wszystkim niską czy najniższą właśnie ceną. Obecnie rzadko lub w ogóle pojawiają się kampanie traktujące o jakości, ekologii czy polskim pochodzeniu produktów. Tak więc konsumentowi zależy na niskiej cenie i to nie jednego produktu, a wielu. Komunikując niską cenę jednego produktu, sieć może ją utrzymać przez określony czas – mówi dr Paweł Jurowczyk, dyrektor ds. strategii w ABR SESTA. – Bardzo szybko pozostałe sieci wprowadzają podobną lub taką samą cenę, przez co kampania przestaje być aktualna. Często nie trwa to dłużej niż tydzień – tyle czasu potrzebują sieci, aby obniżyć cenę produktu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
