Czy bank musi zwrócić środki utracone wskutek oszustwa?
Przepisy prawa chronią klientów banków przed oszustami, ale wymagają od nich pozwania banku – wskazuje Rafał Ilnicki, adwokat specjalizujący się w oszustwach bankowych.
Klientka banku dowiedziała się, że zaciągnęła w nim kredyt na 50 tys. zł, a następnie bank domagał się od niej spłaty tego długu. Problem w tym, że kobieta twierdzi, iż nigdy takiego kredytu nie zaciągała. Jak częste są tego typu oszustwa?
W Polsce działa coraz więcej zorganizowanych grup przestępczych wyspecjalizowanych w cyberprzestępczości. To konsekwencj bardzo niskiej skuteczności organów ścigania w wykrywaniu sprawców tego typu przestępstw i niewywiązywania się przez banki z obowiązku dołożenia szczególnej staranności w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa przechowywanych środków.
Czy można się przed tym zabezpieczyć albo w porę rozpoznać oszustwo?
Możemy zmniejszyć prawdopodobieństwo stania się ofiarą takiego przestępstwa przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)