Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rekordowy rok Hollywoodu

12 stycznia 1998 | Kultura | SW

FILM: Wszystko zależy od pierwszego weekendu

Rekordowy rok Hollywoodu

Wpływy ze sprzedaży biletów kinowych osiągnęły w 1997 roku w USA rekordową wartość 6,2 miliarda dolarów - o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Kina odwiedziło w tym czasie 1,4 miliarda osób, również o 7 proc. więcej, niż w roku 1996. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wyprodukowano w USA 413 filmów, z czego ponad połowa przypadła na siedem największych wytwórni filmowych w tym kraju.

Średni koszt produkcji jednego filmu wyniósł 39 milionów dolarów, a średni koszt jego reklamy i marketingu - ponad 25 milionów dolarów. Najwięcej zarobiła wytwórnia Sony - 1,2 miliarda dolarów, co oznacza przechwycenie przez nią 21 proc. całego rynku filmowego w USA. Jej czterej najwięksi rywale: Paramount, Universal, Warner Bros. i Twentieth Century Fox, mogą pochwalić się dwukrotnie mniejszymi wpływami i 10-11-procentowym udziałem w rynku.

Pierwsza dziesiątka

Największym sukcesem kasowym ubiegłego roku okazała się komedia science-fiction wytwórni Sony "Faceci w czerni" ("Men in Black"). Ten reżyserowany przez Barry Sonnenfelda z Willem Smithem i Tommy Lee Jonesem w roli głównej film zarobił w amerykańskich kinach 250 milionów dolarów. Za granicą zebrał, jak dotąd, jeszcze więcej, bo aż 300...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1280

Spis treści

Wyprawa na Nanga Parbat

Zamów abonament