Pracownicy wiedzą, jaki ma być dobry pracodawca
Pracownicy mają sprecyzowane wyobrażenie, jakie cechy powinien mieć idealny pracodawca. Nie zawsze udaje się go jednak znaleźć na regionalnym rynku.
– To dla firm sygnał, że w regionach, w których najważniejsze dla pracowników cechy (np. atrakcyjne wynagrodzenie) są rzadkością, istnieje ogromny potencjał dla nowych inwestycji w sektory, które są w stanie sprostać tym oczekiwaniom. Mogłoby to nie tylko przyciągnąć talenty, ale także stymulować rozwój gospodarczy tych obszarów – uważa Mateusz Żydek z Randstad, komentując regionalne wyniki badania Randstad Employer Brand Research 2025.
Cechy idealnego pracodawcy
Lista cech idealnego pracodawcy jest klarowna. Powinien przede wszystkim oferować atrakcyjną płacę i bonusy (71 proc.), stworzyć przyjazną atmosferę w pracy (63 proc.), zaoferować stabilne zatrudnienie (61 proc.) oraz nie przeszkadzać pracownikom w ich równowadze pomiędzy życiem zawodowym i osobistym (56 proc.). Respondenci zwracają także uwagę na tempo rozwoju kariery (55 proc.) oraz na to, że firma (instytucja) zapewnia równe szanse pracownikom bez względu na wiek,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
