Europejski Akt o Dostępności – rewolucja w bankowości, e-handlu i transporcie
Firmy działające w Polsce muszą przygotować się na przełomowe zmiany. Europejski Akt o Dostępności wprowadza wymogi, których niespełnienie oznacza ryzyko kar finansowych, utratę klientów i wykluczenie z rynku.
Jeszcze do niedawna dostępność była postrzegana głównie jako element CSR. Dziś – dzięki Europejskiemu Aktowi o Dostępności – staje się obowiązkiem prawnym, bez którego prowadzenie biznesu w wielu sektorach będzie niemożliwe.
Jeszcze do niedawna pojęcie „dostępności” funkcjonowało głównie w sferze etycznych deklaracji. Mówiono o niej w kontekście dobrych praktyk, często traktując ją jako element działań marketingowych lub społecznego zaangażowania firm. W rzeczywistości dostępność często miała charakter postulatywny, była wyrazem dobrej woli, a nie jasno sprecyzowanym wymogiem prawnym czy rynkowym standardem. Tymczasem dziś, dzięki nowym regulacjom unijnym, dostępność przestaje być jedynie postulatem czy wartością moralną, a staje się obligatoryjnym standardem, bez którego prowadzenie biznesu w wielu sektorach nie będzie możliwe. Europejski Akt o Dostępności (EAA) wprowadza twarde wymogi, które muszą spełniać produkty i usługi dostępne w całej Unii Europejskiej.
Europejski Akt o Dostępności (ang. European Accessibility Act) to dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882, mająca na celu zniwelowanie barier dostępu do towarów i usług dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz innych grup społecznych, takich jak seniorzy czy osoby z czasowymi ograniczeniami funkcjonalnymi. To pierwszy tak kompleksowy akt prawny, który próbuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
