Liberalna katedra upada
Liberałowie tracą hegemoniczny wpływ w III RP, a nowy porządek buduje prawica. Czy powtórzy ich błędy?
Dane Nielsen Audience Measurement pokazują, że wyraźnie prawicowa i antyliberalna TV Republika w lipcu 2025 r. stała się najpopularniejszą stacją telewizyjną w Polsce. Rok wcześniej zajmowała dopiero szóste miejsce, a od tego czasu jej udział w rynku wzrósł o ponad 68 proc. Z kolei Polskie Badania Czytelnictwa wskazują, że w pierwszym kwartale 2025 r. „Gazeta Wyborcza” zanotowała największy spadek wśród ogólnopolskich dzienników – aż o 19 proc. względem pierwszego kwatału 2024 r.
Pod koniec 2023 r. powstał Kanał Zero – projekt Krzysztofa Stanowskiego, który w zamyśle miał być platformą otwartą na wszystkie poglądy. Dziś liczy już 2,1 miliona subskrybentów i coraz wyraźniej przechyla się na prawo. W ciągu ostatnich trzydziestu dni jego materiały wyświetlono niemal 100 milionów razy.
Dla porównania, w tym samym czasie łączna liczba wyświetleń liberalnych kanałów – OkoPress, Tok FM, Okiem Wiejskiego i oficjalnego kanału Tomasza Lisa – wyniosła zaledwie 6,5 miliona.
To tylko fragment większego obrazu. Każdy użytkownik politycznych treści na YouTubie widzi dziś, że kanały prawicowe i konserwatywne mają znaczącą przewagę nad liberalnymi i lewicowymi. Jednocześnie spada wpływ gazet i tradycyjnej telewizji.
Liberałowie w politycznym odwrocie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
