Jedzie nowe
KOMUNIKACJA
Nowy Tabor dla warszawskich przewoźników
Jedzie nowe
ADAM JAMIOłKOWSKI
Po kilku latach oczekiwania rozpoczęły się dostawy nowego taboru dla warszawskich przedsiębiorstw komunikacyjnych. Na stołecznych ulicach widać już nowe sylwetki autobusów chwalonych przez podróżnych, a już najbardziej - przez osoby starsze i niepełnosprawne, dla których wdrapanie się do wysokopodłogowego Ikarusa było często zadaniem ponad siły. Na torowiska wyjechały też zmodernizowane, energooszczędne tramwaje z tyrystorowym sterowaniem pracą silnika.
- Nie ma określonej granicy wiekowej czy też przebiegowej, po której autobus musi być wycofany z eksploatacji - wyjaśnia Władysław Wojciechowski, zastępca dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych w Miejskim Przedsiębiorstwie Autobusowym. - Najstarsze, dwunastoletnie itrzynastoletnie wozy, które jeżdżą jeszcze po ulicach Warszawy, przechodzą, jak każde inne, badania techniczne.
Aby utrzymać tabor w dobrym stanie, MPA powinno rocznie wymieniać ok. 150 autobusów. Tymczasem w roku 1993 firma otrzymała 102 nowe wozy, w następnym - 105, rok później - 74 wozy, a w roku 1996 - zaledwie 5 sztuk! Sytuację ratowano przez przeprowadzanie tzw. drugich remontów kapitalnych, które sprowadzały się wpraktyce do odbudowy autobusu w warsztatach remontowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta