Emisje dla promocji
Miasta zdobywają pieniądze
Emisje dla promocji
Do końca ub. r. odbyło się 28 emisji obligacji komunalnych o łącznej wartości około 300 mln złotych. Przeprowadziły je zarówno duże miasta, jak imałe gminy. W samym 1997 roku rozpoczęto 18 emisji oraz kontynuowano kilka zaczętych wcześniej. Wartość papierów, które znalazły się na rynku w ubiegłym roku, wyniosła nieco ponad 190 mln złotych. Niektóre miasta uznają emisje obligacji komunalnych za znacznie tańsze i korzystniejsze od kredytu źródło pozyskania pieniędzy. Zdaniem innych koszty związane z przeprowadzeniem emisji są zbyt wysokie.
Większość przeprowadzonych emisji obligacji komunalnych w Polsce ma niewielką wartość. Średnia wartość jednej emisji to około 10 mln złotych. Na razie największą emisją, jaka się odbyła, była emisja obligacji Gdańska -- o łącznej wartości 99, 3 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta