Delikt w cyberprzestrzeni
Reklama w Internecie
Delikt w cyberprzestrzeni
JANUSZ BARTA
RYSZARD MARKIEWICZ
Coraz szybsze rozprzestrzenianie się zjawiska nazywanego komercjalizacją Internetu sprawiło, że tę sieć komputerową zaczęto traktować jako nowy, globalny, bardzo atrakcyjny rynek z potencjalnymi konsumentami, na którym działają różni producenci, sprzedawcy, usługodawcy czy pośrednicy handlowi. Ich postępowanie postrzega się zatem przez pryzmat norm wyznaczających reguły gry rynkowej, w tym przepisów służących zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Internet jest niezwykle atrakcyjnym medium reklamowym, pod wieloma względami atrakcyjniejszym od drukowanej prasy, radia czy nawet telewizji. Wynika z: zasięgu reklamy (dociera on dziś już niemal do wszystkich zakątków świata) ; niskich kosztów; trwałości (nie znika po niewielu sekundach jak reklama radiowa czy telewizyjna lub po dniu lub paru dniach -- jak reklama w gazecie czy czasopiśmie) .
Poza tym istnieje tu swoisty kolportaż na koszt klienta (użytkownik Internetu może sobie zapisywać na nośnikach lub drukować informacje "ściągnięte" z Internetu, w tym np. zdjęcia oferowanych wyrobów) . Innym atutem jest też to, że zamieszczenie na służącej celom reklamowym stronie w Internecie licznika pozwala zorientować się, ile osób się tą stroną zainteresowało....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta