Walka o pozycję na rynku
Zwiększają produkcję, wprowadzają nowe formy sprzedaży
Walka o pozycję na rynku
Nie we wszystkich przedsiębiorstwach rozwój postępował jednakowo szybko. Niektóre z nich wciąż jeszcze są na etapie restrukturyzacji, poszukują strategicznego inwestora lub planują korzystne alianse z firmami z branży, zmieniają i rozszerzają profil produkcji, ale wszystkie zamierzają znacząco zwiększać sprzedaż i umacniać swoją pozycję na rynku.
W Swarzędzkich Fabrykach Mebli Swarzędz SA, które są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych, po prywatyzacji nie nastąpiły konieczne zmiany. Firma do 1996 r. nie dostosowała się do warunków gospodarki rynkowej. Narastały problemy - jak tłumaczy obecny zarząd - nie dostrzegane lub bagatelizowane.
Swarzędz nadrabia zaległości
Zwiększające się zadłużenie spółki osiągnęło poziom przekraczający możliwości spłaty. Dopiero od połowy 1996 r. zaczęły się w firmie gruntowne zmiany przeprowadzane w ramach restrukturyzacji. Swarzędz został w 1997 r. oddłużony, zyskał nowych właścicieli, zmniejszył zapasy, zwiększył sprzedaż, rozpoczął zmiany w produkcji.
Obecnie spółka zamierza pozyskać zagranicznego inwestora strategicznego lub wejść w alianse z krajowymi firmami z branży. - Chcemy prowadzić dalej zmiany strukturalne, by poprawić swą pozycję na rynku -...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta